04-8665410 | 052-2692786

ניסור בטון

כיום, כמעט ובלתי אפשרי לבצע עבודות בנייה מורכבות או מתקדמות מבלי לנסר בטון. הבטון המזויין נחשב לאחד מהחומרים החזקים ביותר בענף הבנייה, עניין שמקשה מאוד על כל קידוח או ניסור בו. עם זאת, לעיתים קרובות, על מנת לבצע פעולות בנייה או שיפוץ "רציניות", אין מנוס מניסור בטון. חשוב מאוד להבין כי ניסור בטון אינו זהה לניסור קיר "רגיל", ואיכות העבודה צריכה להיות גבוהה ומדוייקת יותר בעת ניסור בטון. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

קצת על בטון

בטון הוא חומר הנחשב לחזק מאוד בענף הבנייה, וחשוב מאוד לדעת כי הבטון בדרך כלל מגיע עם תוספות נלוות. כך, למשל, נוהגים לחזק אף יותר את הבטון באמצעות רשתות ברזל ואמצעים נוספים, שהופכים אותו לחזק ועמיד במיוחד. לכן, במרבית המקרים, עבודות ניסור בטון הינן עבודות מורכבות למדיי, המחייבות הבנה רחבה של ענף הבנייה והחומרים הקיימים בו.

כיצד ניסור בטון מתבצע?

ניסור בטון מתבצע על פי רוב באמצעות מסור יהלום – הידוע כחומר החזק ביותר בטבע. באמצעות ניסור בטון, ניתן לפתוח פתחים במבנה (כמו, למשל – חלונות בחדרי ממ"ד), וזאת מבלי שהמבנה יינזק או ייסדק. מדובר בשיטה יעילה ומדוייקת ביותר לבצע ניסור בטון. בעבר, שיטה זו שימשה בעיקר בסקטור העסקי והתעשייתי, אך כיום, שיטת ניסור הבטון באמצעות מסור יהלום רווחת מאוד גם בסקטור הפרטי, ובכלל זה בתים פרטיים ועוד.

האם כל אדם יכול לבצע עבודות ניסור בטון?

כפי שצויין, עבודות ניסור בטון דורשות ציוד ייחודי, המיועד ספציפית לניסור בטון. ניסור בטון באמצעים אחרים עלול להוביל לשלל נזקים במבנה, ובכלל זה סדקים, שברים ואף נזק חמור לתשתיות. כמו כן, חשוב מאוד להבין כי ניסור בטון הוא פעולה מורכבת למדיי, אשר צריכה להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.

איך נדע אם אנו זקוקים לעבודות ניסור בטון?

בדרך כלל, עבודות ניסור בטון אופייניות לכבישים, לממ"דים וכדומה. אנשים רבים אינם מודעים בהכרח לחומרים מהם בנויים הקירות בבית שלהם, ובדיוק לשם כך קיימים אנשי מקצוע. בעת הזמנת עבודת שיפוץ או בנייה, יש לשאול אם קיים צורך בניסור בטון וכיצד ניסור הבטון מתבצע (כאמור – ניסור בטון באמצעות להב יהלום הינה השיטה הטובה ביותר לנסר בטון).

לכמה לכלוך עלינו לצפות בעת עבודות ניסור בטון?

עבודות שיפוץ או בנייה הינן עבודות מלכלכות, מטבע הדברים. במרבית המקרים, עבודות אלה יהיו כרוכות באבק רב ולכלוך נוסף. עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי דווקא שיטת ניסור הבטון באמצעות יהלום הינה שיטה נקייה מאוד יחסית. מקדח היהלום מאפשר לנו לקדוח חורים וליצור פתחים במבנה, מבלי לגרום לו לרעד, רטט או נזק רב הגורמים לאבק וללכלוך. עבודת ניסור הבטון הינה עבודה מדוייקת, שקטה יחסית ולא מלכלכת ביחס לעבודות שיפוץ אחרות.