04-8665410 | 052-2692786

מתקינים מוצרי הצללה? ודאו שהם עומדים בתקנים

לאחרונה נודע כי העיר חיפה סובלת מתופעה מטרידה – ספקי-שירות רבים בתחום ההצללה טוענים כי מוצריהם עומדים בתקנים, אך בפועל מותקנים בה סוככים ורשתות צל העשויים מחומרים שעלולים להתקלח בקלות. מרחק של ניצוץ מאסון כבד.

יש לזכור שמוצרי ההצללה חייבים לעמוד גם בתנאי מזג אוויר שונים, במתחים ובעומסים מכניים ופיזיים ועוד. חומרי הגלם בהם נעשה שימוש, איכות העבודה (או התפירה במקרה של בדים ואריגים), אורך החיים של המוצר ואיכות הצביעה ו/או הציפוי (כשמדובר בשלדי עץ ומתכת המחזיקים ומותחים את האריג) – כל אלו משפיעים השפעה ישירה על עמידות המוצר בתנאים שונים.

כמה מהתקנים הנדרשים בתחום ההצללה בישראל (בהתאם לסוג המוצר הנדון):

•    תו תקן ישראלי ת"י 748 – סוככים להגנה מפני קרינה על-סגולה (UV1, UV2). דרישה זו מגיעה גם ממשרד החינוך, משרד הבריאות והארגון העולמי למלחמה בסרטן.

•    תו תקן ישראלי ת"י 5093 (לפי תקן אמריקאי NEPA 701-99) – חומרים מעכבי בעירה היוצרים עמידות באש לפי דרישות אגף הכבאות הארצי ומשרד החינוך. תקן זה מאפשר להתקין את המוצרים בקרבת אנשים.

•    תו תקן ישראלי ת"י 900 חלק 2.97 – בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים (כולל מערכות הינע לתריסי גלילה, סוככי גלילה לווילונות גלילה ולציוד דומה).

•    תו תקן ישראלי ת"י 4439 – פרגולה מעץ הן להצללה והן כרצפת סיפון / גדרות.

ישראל היא מדינה חמה, מה שמוביל פעמים רבות להתלקחויות ספונטניות בחומרים רגישים לאש. מעבר לכך, חוסר זהירות בהתנהלותם של אנשים עלול להוביל אף הוא למצבי שריפה (זריקת סיגריות שלא כובו כהלכה, למשל). משטחים ומרחבים רבים ברחבי הארץ מוצללים באמצעות רשתות, שאריגיהן לא תמיד עמידים באש ובפגעי מזג האוויר כמובטח.

אז איך תדעו מה איכות המוצר שקיבלתם?

הנה כמה טיפים ועצות שיסייעו לכם לקבל מוצר איכותי העומד בתקנים הנחוצים:

עמידה בתקנים – ודאו שהספק / נותן השירות בו בחרתם, עומד לפחות בתווי התקן הדרושים בישראל (ואם הוא עומד גם בתקנים בינלאומיים, על אחת כמה וכמה). בדרך כלל ניתן לראות זאת באתר האינטרנט של הספק, או אפשר לבקש ממנו צילומי תעודות המוכיחים את עמידתו בתקנים הדרושים.

אחריות מוצר – בדקו האם המוצר אותו אתם מתכוונים לרכוש מגיע עם אחריות כלשהי. ספקים רבים בתחום ההצללה מציעים כמה שנות אחריות למוצריהם, זאת בהתאם לרכיביהם השונים (שלד השמשייה, הבד ממנו עשויה השמשייה ועוד).

ותק וניסיון – האם הספק שבחרתם פועל בתחום מזה שנים רבות, או שהעסק נפתח לפני שבועיים? אומנם לא תמיד הדבר מעיד על בעיה, אבל עסק ותק בעל ניסיון רב-שנים, בדרך כלל מעיד על אמינות ועל לקוחות מרוצים שממשיכים להגיע ולרכוש. 10 שנות עבודה במתן פתרונות הצללה אומרות דרשני.

לקוחות מרוצים – בקשו רשימת לקוחות שרכשו מוצרים מהספק שלכם. לרוב הספקים המנוסים בתחום תהיה רשימת לקוחות מכובדת, הכוללת לא רק לקוחות פרטיים אלא גם עסקים, מוסדות חינוך, עיריות ועוד.