04-8665410 | 052-2692786

כיצד להכין את המרפסת לעונות הקיץ השונות

כיצד להכין את המרפסת לעונות הקיץ השונות

מזג האויר במדינת ישראל מתאפיין בחודשי קיץ ארועים וחמים במיוחד עם שמש חזקה ומטרידה ברוב שעות היום. פעם, ממש לא מזמן עונות השנה שלטו באופן אבסלוטי בהרגלים היום יומיים שלנו. בהיעדר אמצעי הגנה נגד חום, קור, רוחות, אבק ושמש לא היה ניתן להינות מישיבה במרפסת הבית ברוב רובו של הזמן. כאשר היו רוחות חזקות בחורף, אבק, גשמים או שמש חזקה מדי, פשוט העדפנו לשבת בבית ולהינות ממיזוג האויר. אולם, בחלוף השנים הטכנולוגיה הביאה את חידושיה גם בתחום זה. סוככים חשמליים, זו המילה האחרונה בתחום הגנת המרפסת מפגעי מזג האויר. אם נחזור לרגע אחורנית בזמן לכל המרפסות היה נהוג להתקין גגונים פשוטים במראה ובעיצוב ללא קשר להתנהגות מזג האויר באותו אזור.

סוכך מותאם לכל סוגי מזג האויר

סוכך זרועות ניתן לפתיחה ולסגירה יום יומית ללא קושי. המילה האחרונה בתחום זה היא סוככי הזרועות החשמליים והמילה האחרונה באמת היא סוככי הזרועות החשמליים האוטומטיים. הסוכך מתאים את עצמו לעוצמה ולכיוון הרוח, נפתח ונסגר לזווית המתאימה, ובאופן זה אורך החיים והעמידות של הסוכך נשמרים לאורך שנים, וזאת יש להוסיף לנוחיות שבכיוונון אוטומטי בהתאם לזוית השמש ולעוצמת הרוח. מנגנון זה נקרא מנגנון חישה.

רמת גימור איכותית

הסטנדרטים לפיהם מתקינים את הסוכך הם גבוהים ביותר. נעשה שימוש בצירים איכותיים, במתכות ובזרועות חזקים אשר עומדים בתקן בינלאומי. רמת הגימור בהתאם וללקוח מוצעות מגוון רחב של אפשרויות לצביעה של בד הסוכך ושל המתכת וכן הדפסה על על הד, אופציה שמתאימה במיוחד לעסקים.

פרגולה או סוכך

ראשית אין באמור לעיל להמליץ על פתרון של סוככים על גבי פרגולה אלא לציין את העובדות אשר בהן אמור האזרח להתחשב ערב קבלת ההחלטה באם לבנות, מה לבנות, וכן הלאה. בעבר פרגולות עץ היו פופולאריות ונראו כמעט בכל מרפסת. הבעיות הנפוצות בפרגולות עץ הן:

• תחזוקה: על מנת שהעץ המלא יישמר לאורך שנים יש הכרח לצבוע אותו במספר שכבות של צבע מיוחד ששומר על העץ לאורך שנים מפני רטיבות ועובש.

• אישורים: על פי החוק במדינת ישראל כל אזרח שבונה מרפסת או פרגולה בשטח ביתו חובה עליו לדווח ולהשיג אישורים לכך. על פי חוק הפרגולות החדש ישנן הקלות מסויימות תחת תנאים ונסיבות שונות אך עם זאת ראוי לציין כי סוככי זרועות הינם פשוטים יותר להתקנה ואינם מצריכים אישורים.